Dlaczego nie warto kupować koreańskich samochodów?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    Waśka, nie bardzo mogę się zgodzić, ponieważ gdyby było tak jak piszesz, to takie modele jak I40, IX35, Santa Fe, Grand Santa Fe, Genesis, czy tez Kia Pro Ceed, Optima, Sorento w ogóle nie byłyby oferowane. A jak widzisz trochę ich dużo i jak najbardziej są w ofercie. Co więcej część z nich np. Grand Santa Fe, Genesis czy nowe Sorento są nowościami dopiero co wprowadzonymi na rynek.
    Koreańczycy po prostu wzorują się na Japończykach. Niestety, Japończycy mają renomę, na którą procowali dobre 25 lat ( w latach 70-tych, 80-tych i na pocz. 90-tych Japońskie auta były traktowane jako jednorazówki. Tania alternatywa dla europejskich aut), Koreańczycy chcą po 13-14 latach osiągnąć to samo. No niestety tak się nie da. Ludzie widzą ten niezaprzeczalny skok technologiczny koreańskich aut. Jednak nikt nie zapłaci 90-120 czy nawet 300 tys zł jak w przypadku Genesisa, za auto ze znaczkiem kii czy Hundaia, jeszcze za wcześnie na takie ceny. Co więcej na początku sprzedaży I40 czy Optimy, nikt nie chciał słyszeć o upustach wyższych niż 2-4 tys zł, co przy autach wyjściowo kosztujących 90-120 tys zł było kpiną. Do tego wszystkiego dochodzi totalny brak możliwości konfiguracji auta. Coś, co przy autach klasy A, B i C przechodzi, w klasie średniej i w górę już nie przejdzie, bo tu klient oczekuje od auta możliwości jego personalizacji, nawet za cenę wyższych kosztów zakupu. I tu znowu powrót do Japończyków, u których jest podobnie, co mi się też nie podoba, ale takie marki jak Honda, Mazda czy Subaru mają ustalona pozycję i marką na rynku i u nich to przechodzi. U Koreańczyków nie, gdyż te auta nadal w świadomości wielu stanowią tanią alternatywę dla europejskich marek. Taki klient wchodząc do salony Kii czy Hundaia myśli " O.k. kupię auto mniej prestiżowe, ale zapłacę mniej i będę miał więcej wyposażenia." A tu nagle dowiaduje się, że ma do wyboru 2 silniki i narzucone z góry pakiety wyposażenia do których nie da się nic dołożyć, a cena ... a cena nie odbiega od tak samo wyposażonego Passata, Superba, Insygni czy Mondeo. Z tym, że w tamtych markach, można poprzebierać w jednostkach napędowych i skonfigurować sobie auto stosownie do własnych potrzeb.
    Więc taki klient wychodzi z salonu Kii czy Hundaia i idzie do VW, Opla, Skody, Forda.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • kylo76
      Rider
      • 2013
      • 743
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Zacząłem czytać wątek dlaczego nie warto kupować itd.
      W domu mam i30 z 2012, czyli to nowsze. I napiszę tak, gdyby miał ciekawsze silniki, tzn sympatyczną turbinkę w benzynie, a nie tylko 2 klekoty i 3 benzyny to bym śmigał Hyundaiem. Zastanawiałem się nad Elantrą, ale w salonie mi ją odradzili z powodu???? BELKI z tyłu i braku RDS w ori radiu. Radio oczywiście bez problemu można wymienić na stację multimedialną z nawigacją - w salonie, który o dziwo wie jak to zrobić i może to zrobić.
      Wracając do i30. Montaż nie jest gorszy niż w Octavii, miejsca w środku więcej, zwłaszcza na szerokość. No i WIELOWACHACZ z tyłu od najprostszej wersji :wink: , bez konieczności dokładania kilkunastu tysiów za lepsze zawieszenie. Zestaw BT głośnomówiący z głosowymi komendami w wersji Classic, w mojej O3 Elegance wymagałby dopłaty kilkuset złotych, a i tak serwis tego nie zrobi bo nie wie jak. Jest nawet 2GB pamięci w radiu, na nagrywanie piosenek z radia. Dwa gniazda zapalniczki w konsoli środkowej (bez dopłaty).
      Z minusów: niebieskie podświetlenie kokpitu, i z rzeczy poważniejszych czynnik chłodzący RF coś tam, drogi jak cholera i niebezpieczny przy rozszczelnieniu instalacji, ale serwis nieoficjalnie może przerobić instalację na zwykłą.
      Nie kupiłem, bo nie o takie silniki mi chodziło.
      ps Jak ktoś z kolegów z Lublina ma ochotę obejrzeć i30 mogę na któryś spot podjechać, byle nie we środę, bo to samochód żony i we środy długo pracuje.
      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        jeżeli serwis przerobi to jest po gwarancji
        czynnik już nie jest taki drogi, drogi jest dla klientów w końcu trzeba zarabiać
        elantra nie ma rds bo jest na rynek amerykański, swoją drogą strasznie zje...ny samochód
        podjedź z większymi zakupami i złóż tylne siedzenia mając cokolwiek w ręce
        nie wiem czy śmiać się czy płakać z całej procedury złożenia tylnego oparcia :lol:

        o działaniu np tylnej kamery cofania też można coś napisać (mowa o dokładanej)
        mianowicie działa, ale po wyjechaniu z parkingu :P

        co innego montowane w fabryce (nie mylić z mostvą)
        wbijamy wsteczny i właściwie na monitorze od szczału mamy obraz z kamery

        Komentarz

        • Alonzo_
          RS
          • 2009
          • 2460
          • Hyundai

          Czytam co tu kto ma do powiedzenia i widzę, że część kolegów zatrzymała się motoryzacyjnie na etapie OI vs pierwszy ceed, i30 i żyje w świecie swojej "nieprzeciątności". Nie ma pojęcia bo nie porównywała najnowszych produktów ze sobą ale opinie swoje tu wygłasza. No cóż.
          Ale cieszy fakt, że są ludzie, którzy potrafią spojrzeć obiektywnie na temat bo mają pojęcie. Śledzę "świat" skody od 2006 roku. od 3 lat koreanów. Moje wnioski są takie, że jedne i drugie auta to pojazdy porównywalne. Naprawdę śmieszy mnie jak czytam tu np kolegę waśka, który IMO zielonego pojęcia nie ma w temacie bieżącym bo zatrzymał się na etapie poprzednich generacji i czuje się "nieprzeciętny" w swojej O1. Pisałem tu nie raz, przerabiałem remont niezniszczalnego 1,9 TDI (niestety BXE) przy 180 kkm i widziałem co tam jest w środku. Czytam to forum od kilku lat i to co VW zrobił z silnikami 2.0 TDI PD, 1,4 CAXA, czy 1,8 (napinacze, branie oleju) to jakaś masakra. W głowie mi się nie mieści jak można zepsuć tak świadomie tak cenione przez lata produkty, opowiadać klientom bajki o modernizacjach, dymać ich za ich własne ciężko zarobione pieniądze. No i je z nowymi wersjami zubażać - np belka w O3 choćby.
          Do tego macając ostatnie wypusty niektórych modeli i porównując je z konkurencją stwierdzam choćby na przykładzie Rapida czy O3 , ze koncern poszedł w dziady i jak ktoś chce się rozpływać nad jakością środka w O3 to dla mnie chyba nie odwiedził żadnego innego salonu konkurencji wcześniej i nie ma z czym tego porównać, albo gada o autach konkurencji sprzed 10-15 lat.
          Piszecie o rdzy. Ale w czym? W pierwszych wypustach u koreanów kompaktowych. A O2 nie miała kłopotów z rdzą np od twardych uszczelek tylnych drzwi ? Yeti nie miał problemów z słabym lakierem i nie oklejali nadkoli folijkami? Przykłady by się znalazły. Jak się w porę nie pilnowało to ruda gwarantowana pod lakierem - też dawałem malować.
          Można wiele sobie udowadniać ale IMO zaletami skody są możliwość własnej konfiguracji przy zakupie, dobry układ kierowniczy i .....tyle z specjalnych zalet.
          Silniki benzynowe turbo tak przez Was tu podnoszone są do dupy (większość diesli także). Dzielą się na te co już padły albo mają problemy i na te co za chwilę będą je mieć. A Ci co nic im się nie dzieje, gryzą paznokcie, wymieniają napinacze, tłoki z pierścieniami profilaktycznie, albo nasłuchują rano przy odpalaniu, jeżdżąc z duszą na ramieniu.
          Zajebiste diesle? BXE- złom jakich mało. Zacierające się panewki wywalające korby bokiem, wałki rozrządu przy 100 kilku kkm do wywalenia ostre na krzywkach jak brzytwa, popychacze nietrzymające ciśnienia idp, itd. - przerabiałem to u siebie. Chyba jedynie ostatnie 2.0 na CR nie spędza snu z powiek i 1,4 na pasku jedynie. Ale ten to za świeży temat.
          Belka w O3, dudniący zawias z tyłu, słabe wyciszenie....to jest ta zajebistość skody?
          Koreańczyk? Ma tu i ówdzie tandetny plastik, pewnie, że ma, nie prowadzi się tak fajnie jak skoda, choć na podatność O3 na boczne wiatry temacik w O3 też tu mamy. Nie oszukujmy się - nowa skoda- to takie idealne już nie jest. U koreanów nie ma t. beznyn - i to jest problem, zgadzam się. Tylko jeśli mają być takie jak w skodzie to nie wiem czy warto je mieć. Żeby sobie opinię zamiast budować- zepsuć?
          Ale ten argument zgadzam się dla wielu jest podstawowy aby skreślić koreana i słusznie jeśli takie kryteria decydują, plus wersja sztywna i cena dla niektórych aut.
          Są tu benzyny ale wolnossące - czego nie ma w skodzie - kolejnych kilka tematów z jękami zawodu, że nie ma tego "zajebistego" 1,6 MPI na biednej skrzyni 5-tce. Tak skoda traktuje swoich wyznawców na takim rynku jak polski. Dyma wszystkich jak leciu.
          Czy korea jest lepsza? Pewnie, że nie. Są pewne problemy, to i owo się pieprzy (abstinent nam na bieżąco podaje), są rozjebki silników, itp fuck-upy. Jak wszędzie. Motoryzacja schodzi na psy przez gonitwę za cięciem kosztów, przez te popapraną ekologię.
          Żałuje tego co Vag zrobił ze skodą. I nie mogę tego skurwysynom wybaczyć. Bo chciałem dalej jeździć ta marką. Czy żałuję, że nie kupiłem superba, którego chciałem kupić? Na razie nie. Ale tez nie uważam, ze moje auto jest bez wad. Na razie kilka pierd załatwianych było bez szemrania. Ja kupiłem mojego na końcówce roku za IMO fajne pieniądze co też skłania do refleksji, że jak się nie spieszy to warto poczytać i wybrać odpowiedni moment na zakup. Skoda i hyundai to takie same pojazdy dla tych samych, przeciętnych (bez urazy koledzy ale za takiego ja akurat się uważam) ludzi. I jedne i drugie mają swoje zalety dla konkretnych ludzi. Jedne i drugie to zwykłe AGD, mające latać do gwarancji a potem ...kto wie co będzie z jego konkretną sztuką.
          Aby niektórym dać satysfakcję - dziś już nie kupiłbym Hyundaia. Ale skody też nie. Obydwa miałem, testowałem i teraz wybrałbym coś innego. A czy lepszego - wyszłoby w praniu.
          Nie atakujcie mnie za to ale IMO dla mnie jedyne co skoda ma zajebiste na dziś to forum. Bo auta i tu i tu są takie jakie są. Każde ma jakieś wady. To koreańskie forum ledwo żyje i jest cienkie jak dupa węża. OCP rulez. Dla Was chce się tu być.
          Pozdro ziomki i Wasze zdrowie (chorwackie winko jeszcze mam ! - znaczy ...konczy się :shock: )

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Alonzo_, toś się nakręcił. :szeroki_usmiech po tym winie czy może jednak rakii ??
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Alonzo_,

              Komentarz

              • Alonzo_
                RS
                • 2009
                • 2460
                • Hyundai

                Winko, rakija mi nie podchodzi.
                Nie nakręciłem się. Lubie czasami pobazgrolić. Ja mam wywalone na to co kto o jakim znaczku sobie sądzi ale chciałbym aby był choć we miarę obiektywny :wink: . Dla mnie ważne jest dziś, że mój paździerz na razie jeździ i się go nie czepiam. Jak chce się mieć auto z duszą trzeba sobie kupić klasyka i go pieścić jak swoja ukochaną kobietę (no może nie aż tak ) bo dziś wszystko robi się do dupy. Auta przede wszystkim.

                Komentarz

                • sebastian7905
                  RS
                  • 2009
                  • 3488
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Alonzo_,
                  Sebastian
                  Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                  Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                  Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                  Wczasy nad morzem - klik

                  Komentarz

                  • mirek_p11
                    RS
                    • 2010
                    • 6630
                    • Volkswagen
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Alonzo_, noc dodać, nic ująć

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      Alonzo_, zgadzam się z Tobą...
                      tylko dodam coś jeszcze, nie żeby bronić VAG. Uważam, że w koreańcach nie ma zbyt zaawansowanych silników generalnie. Co do tych turbo benzyn, możliwe że jakby się tam pojawiły ,też mógłby być z nimi problemy - "raczkowanie" z nowymi konstrukcjami. Ale suma sumarum lepiej nie wsadzać skomplikowanego silnika, który zaraz się rozleci niż wsadzać niewiadomą, ale zamierzony złom pod maskę. To też w sumie na plus dla nich. Większe diesle by się przydały tylko w koreańcach, a nie jakieś 1.7 i koniec, w aucie klasy Optimy :wink:

                      [ Dodano: Sro 05 Lis, 14 08:08 ]
                      "Pozdro ziomki i Wasze zdrowie (chorwackie winko jeszcze mam ! - znaczy ...konczy się ) " jak tacy zajebi...jesteśmy tu...to zostaw, wpadniemy ekipą rozpić tą resztkę hehe :wink: :P
                      fakt - ocp rulez choć różnie bywa z aktywnością ludzi na nim (sam miewam i miewałem różne okresy) to najlepsze forum. Kręciłem się po wielu, ale nie zależnie od auta, które posiadam, to najlepsze jest i nawet już nie chce mi się włazić na inne....Pozdro Panowie i Panie z OCP :wink: :P (trochę obiektywnego kadzenia sobie wzajemnie wskazane czasem)

                      Komentarz

                      • kylo76
                        Rider
                        • 2013
                        • 743
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Alonzo pięknie to ująłeś
                        Co do małych mozliwości konfiguracji Hyundaia, to ma to sens. Co z tego, że w VAG mogę sobie komponować z setek opcji kiedy coś co chcę wymusza dokupienie czegoś czego nie chcę, ale muszę i to coś kosztuje kilka-kilkanaście tysięcy złotych, np silnik, albo występuję tylko w wyższej wersji wyposażenia. Skoda ma znaczek i "niemieckie technologie", Koreańczycy się uczą i pracują i dobrze im to wychodzi. Mam obydwa w domu i póki co z i30 jeżdżę tylko na przeglądy co 12m, O3 troche częściej, niby żadne duże problemy, ale od nowego auta wymaga się więcej.
                        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                        Komentarz

                        • Waśka
                          Rider
                          • 2013
                          • 552
                          • Mitshibishi

                          Alonzo, piłeś - nie pisz
                          ja się w swoim kuraku czuję przeciętny do bólu a przeciwnikiem koreańców nie jestem, co za pomysł :shock:
                          Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                          Komentarz

                          • Alonzo_
                            RS
                            • 2009
                            • 2460
                            • Hyundai

                            Zamieszczone przez Waśka
                            Alonzo, piłeś - nie pisz
                            ja się w swoim kuraku czuję przeciętny do bólu a przeciwnikiem koreańców nie jestem, co za pomysł :shock:
                            Ale masz prawo być przeciwnikiem czego tam chcesz tylko kwestia argumentacji. Hyundai, kia, skoda to dla mnie tylko samochody a nie obiekty kultu czy powody do kłótni. Także nikt nie musi lubić tej motoryzacji i ma prawo być przeciwnikiem i to nie grzech ;-) tak jak ja jestem przeciwnikiem centralnych zegarów jak w picasso, espace, starsze yarisy czy primera itp. I nie ważne pod jakim to znaczkiem. Nie trawię tego ;-)

                            Komentarz

                            • martini73
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 167

                              Mi się najbardziej spodobało porównanie koreańskiego forum do dupy węża

                              Komentarz

                              • Big
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6389

                                Zamieszczone przez kylo76
                                Co z tego, że w VAG mogę sobie komponować z setek opcji kiedy coś co chcę wymusza dokupienie czegoś czego nie chcę ale muszę i to coś kosztuje kilka-kilkanaście tysięcy złotych, np silnik, albo występuję tylko w wyższej wersji wyposażenia
                                No chyba kolego coś ci sie pomieszało Tak, jak opisałeś jest ale w ... koreańczykach !! W takich markach jak np. Skoda czy VW lub Opel mozesz kupić dokładnie to czego chcesz, a nie to co chcesz + to co ci niepotrzebne. W przypadku S II mozesz mieć bida wersję Active z najmocniejszym silnikiem 3.6 V6. w przypadku Octavii sam miałem (bo taką sobie zamówiełem) wersję elegance z 1.6 MPI pod maską, więc głupoty wypisujesz kolego.

                                Co do silników, to Alonzo, tochę przesadzasz. Fakt, VW miał wpadkę z 1.4 TSI (122 KM) ale już dawno wszysko naprawili. 1.8 TSI też miało na początku wpadkę z napinaczem łańcucha, ale również dawno słuch o tym zaginął. Taka jest cena wprowadzania nowych technologii. Obecnie zarówno 1.4 TSI jak i 1.8 TSI pozbawione są wad wieku dziecięcego i są bardzo dobrymi jednostakmi (nie zamieniłbym swojego 1.8 TSI na żadną wolnossaca jednostkę nawet o większej pojemności np. 2.0 VVTI )
                                Znasz takie powiedzenie, że nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Koreańczycy się nie pomylili,bo nie robią takich silników, wiec nie mieli jak się pomylić.
                                Alonzo, wiesz, ze zawsze pisałem że podziwiam Kię i Hundaia za skok technologiczny jakiego dokonały, bo chyba nie ma innego koncernu który w tak krótkim czasie tak bardzo zmienił na plus swoje produkty. To jest niezaprzeczalny fakt.
                                Jadnak jeszcze nie pora na taki ceny i takie podejście do cen - brak możliwości negocjacji.
                                Po prostu drażni mnie to, gdy nie mogę wybrać sobie wyposażenia takiego jakie mnie interesuje i jaki mi jest naprawdę potrzebne, a takze to, że nie ma żadnego wyboru jednostek napędowych, a ceny są na poziomie innych uznanych Eupropejskich marek. Ponad to gdy wchodzisz do salonu Kii z zamiarem ewentualnego zakupu flagowej limuzyny, czyli Optimy i słyszysz, że " jak pan chce kupic auto teraz, to na składzie w Gdyni stoją 2 szt. srebrna i biała, no ale biała to z automatem. A jesli Pan chce w innym kolorze (!!!) to musi Pan poczekac tak z 5 miesięcy, bo auto musi być zamówione w Koreii". Zrozumiałbym, gdyby chodziło o jakiś super mega wypas np. system night-view, ale nie o zwyczajnie inny kolor ogólnie dostępnego lakieru !! Dodatkowo upust jaki oferowano mi na Optimę, wynosił wielkie i gigantyczne 3,5 tys zł ad: przy cenie auta 100 tys zł. Noooo ludzieeee.
                                Czarny Elegance

                                Komentarz

                                • Alonzo_
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2460
                                  • Hyundai

                                  Big, jak zawsze zgadzamy się częściowo
                                  Trochę może i przesadziłem z silnikami Vag, ale IMO tylko trochę. Istnieje bardzo ważna uczucie jakim dla mnie jest zaufanie. A w ostatnich latach Vag przez działania swoje mocno u wielu klientów to zaufanie zrujnował. Ja akurat firmie tej niestety na razie nie ufam ale cały czas daje jej szansę :wink:
                                  Ja jednak zostaje przy swoim, jedynie może niekoniecznie słuszne było napisanie , że TSI co nie miały problemów zaraz będą je miały. Tu przegiąłem.
                                  Nowe jednostki są fajne. Pisałem kilka razy, że nowy 1,4 w O3 mi podszedł bardzo i w tej masie auta jest dla mnie świetny. Oby teraz było lepiej - szczerze życzę.
                                  Co do koreanów. Tu trzeba by chyba rozgraniczyć pewne kwestie. Bo w segmencie np C czy SUV/crossoverów jest dobrze. Koncern sprzedaje dużo, auta się podobają i wielu klientów po nie sięga. My tu piszemy bardziej o czymś co nie licuje z całościową polityką a mianowicie seg. D. Tu jakby inny koncern działał. Zapowiedzi szumne a w praktyce porażka. Zgadzamy się to po całości. Auta nie jakieś tam idealne, Słabe silniki w ofercie i mimo tego ceny wyjściowe wysokie, rabaty w roku śmieszne - jedynie akcje na końcówce roku można coś fajnie kupić. No i te sztywne wersje. Menedżerka koncernu dała ciała tu niesamowicie. I dziwić się , że temat zdechł. Same auta nie są złe. Ot przeciętne, podobne do innych, tu element lepszy, tu gorszy - jak u konkurencji.
                                  Big ale do t-benzyn się pomyliłeś bo przecież H/K ma takie już od lat i to całkiem udane plus mające świetne osiągi. Ale nie u nas, nie dla nas. 2.0 t w sonacie 274KM/269Mn, czy 1,6 T-GDI 186KM/265Mn - ten jest ale w ...velosterze, który okazał się nieudanym eksperymentem i porażką. Teraz pokazane zostały ostatnio chyba w Paryżu 1,0 T-GDI 120KM/172MN i 1,4 T-GDI 117KM/206Mn - ten do zasilania gazem ziemnym. Jest hybryda.
                                  Diesel 2,0 186KM jest w i35 u nas dostępny. Nie idealny bo jak każdy wyżyłowany diesel już ma problemy np z szybko padającymi dwumasami.
                                  Koreańczycy mają pełną IMO paletę silników o fajnych parametrach, nie gorszych od innych koncernów, ale problem w tym że u nas ich nie stosują. Nie wiem, może te ich turbo mają problem z naszymi normami w Unii?
                                  Ich produkty w seg D to żadne cuda, nic specjalnego. Designem owszem moga się niektórym podobać bo IMO są ciekawe - dla niektórych zbyt "ciekawe"- kwestia gustu, ale oferta i polityka pozostawia wiele do życzenia. Sa jakieś jednostki co im to podejdzie (np ja ) ale to też za określoną kasę a nie za 100 tyś. Swoją drogą przy takiej chorej polityce nawet wprowadzenie lepszych silników też by nic nie pomogło. Bo skoro 1,7 CRDI kosztuje spokojnie > 100 to ile by stał 2.0 CRDI albo 2,0T? 130-140? Kto by to kupił? Jednostki. Ale w zupełności wystarczyłby ten 1,6 z mocą 186 KM.
                                  I mnie wcale nie dziwi krytyka bo trudno to czasami zrozumieć co "nimi" kieruje. Chcą sukcesu ale robią wszytko aby go w tym segmencie nie osiągnąć. Niestety oni tak mają że co innego mówią a co innego robią. Sami pozycjonują się w seg niższych i crossoverach tak naprawdę bo świadomie marginalizują się w D. Wiele błędów ale produkt nie taki najgorszy, jak i pozostałe. I uwierzcie ja naprawdę nie pałam do tego miłością, nie mam zamiaru nikogo nawracać przekonywać, widzę wady i zalety. Dyskutuje tylko z jakimiś starymi, nieaktualnymi stereotypami i tyle. A produkty nie są idealne- jak u większości.

                                  Komentarz

                                  • kylo76
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 743
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Zamieszczone przez Big
                                    No chyba kolego coś ci sie pomieszało
                                    Przeczytaj konfigurator Skody. Octavia w wersji Active to max 1,4 TSI i 1,6 TDI, xenon brak w dodatkach, skóra brak, podgrzewana przednia szyba brak. Bolero wymaga "łamejzing" albo dodatkowych głośników. Tapicerka czarna labo czarna. Wyżej jest trochę lepiej. Ambition wszystkie silniki, ale wystrój inny niż czarny lub szary wymaga dodatkowych opcji. Zmiany w oswietleniu wymagają dokupowania dodatkowych czujników co mogę zrozumieć - wymóg techniczny. Trójramienna kierownica wymaga pakietów GSM. Podgrzewana szyba wymaga czujników oświetlenia i samościemniającego się lusterka albo pakietu "łamajzing". Oczywiście jest większa mozliwość konfiguracji niż w H/K, ale pełnej dowolności nie ma.
                                    H/K przesadziły z ceną i40 czy Optimy to fakt. Ale i30/Ceed sa samochodami dla typowego kierowcy i nie starają się być czymś innym. Skoda próbuje udowadniać, że jest czyms więcej niż średniakiem oferując ogromną game silników i wyposażenia w ten sposób odwracając uwagę od zmian na gorsze w np. zawieszeniu.
                                    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      Zamieszczone przez kylo76
                                      Skoda próbuje udowadniać, że jest czyms więcej niż średniakiem oferując ogromną game silników i wyposażenia w ten sposób odwracając uwagę od zmian na gorsze w np. zawieszeniu.
                                      To po co ją kupiłeś
                                      Zamieszczone przez kylo76
                                      Przeczytaj konfigurator Skody
                                      A czytałeś konfigurator Kii lub Hundaia, bo mam wrażenie że nie. To co napisałes powyzej to oczywiscie prawda, ale jest to baaaaardzo rozbudowana konfiguracja w porównaniu do Kii, Hundaia, gdzie w przypadku opisywanych przeze mnie i40 i Optimy możesz dokupić: lakier metalic, dach panoramiczny oraz nawigację i tyle. Reszta skonfigurowana jest w sztywne pakiety wyposażenia, więc albo bierzesz wyższą wersję w kupą niepotrzebnego wyposażenia (czyli to co zarzucałeś Skodzie, a czeko w rzeczywistości w Skodzie własnie nie ma) i płacisz za to cięzkie pieniadze, albo nie będziesz miał tego co chcesz.
                                      Teraz wejdz na strone Skody i zobacz na konfigurator Superba (ta sama klasa co i40 i Optima). Kazda wersja dostępna z każdym jednym silnikiem, a jeśli chcesz to każdą rzecz z wyposazenia moższe dokupić osobno (oczywiście są i pakiety, dla tych którzy chcą zaoszczędzić na większej ilości opcji).
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • kylo76
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 743
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Wyobraź sobie, że czytałem konfigurator Hyundaia i wiem, że jest pogrupowane w pakiety dla każdej wersji i wybór jest znikomy. I uważam, że dla zdecydowanej wiekszości kierowców jet to optimum.
                                        Poza tym czytaj dokładnie, nie odnoszę się do Superba vs i40/Optima, tylko piszę o Octavii 3 i i30 (w pierwszym poście).
                                        Chociaz miałem ochotę na i40, ale za te pieniądze można było mieć właśnie Superba. O Kii nie wspominam, bo dealer w Lublinie jest tak sztywny jak zawieszenie w O3 (tej z belką).
                                        A dlaczego kupiłem Octavię :?:
                                        Bo za 3-4 lata czy kiedy tam postanowię ją sprzedać, to pójdzie na pniu i dużo na niej nie stracę.
                                        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          Zamieszczone przez Big
                                          Teraz wejdz na strone Skody i zobacz na konfigurator Superba (ta sama klasa co i40 i Optima). Kazda wersja dostępna z każdym jednym silnikiem
                                          No nie do końca.... w Laurinie i Klemencie brak 1.4 oraz 1.8 TSI
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • kylo76
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 743
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Zamieszczone przez Northeusz
                                            Laurinie i Klemencie brak 1.4 oraz 1.8 TSI
                                            Jawna dyskryminacja. Dlatego nie kupię L&K :wink:
                                            O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                            Komentarz

                                            • gebek
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1214

                                              Dobra....ja was pogodze :diabelski_usmiech .
                                              Kupcie sobie Honde Accord....sztywne pakiety wyposazenia,malo silnikow :szeroki_usmiech ....ale teraz
                                              dobre upusty.
                                              No i bedziecie miec ''unikatowe auto','caly czas aktualny model,bez nastepcy...bo go wycofuja z Europy :diabelski_usmiech .
                                              Jest szansa na wzrost wartosci uzywek,z powodu braku dostepnosci nowych :diabelski_usmiech
                                              Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                              Nie synku...to diesel PD.

                                              Honda...the power of dreams.
                                              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8030
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                gebek, a ile można wynegocjować od ceny katalogowej?
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • kylo76
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 743
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  Dobre.
                                                  W Toyocie też sztywne pakiety wyposażenia. Na stronie Corolli można wybrać silnik, wersję wyposażenia i box na dach. Może to taki zwyczaj w firmach z Dalekiego Wschodu, że producent wie lepiej co potrzeba kupującemu.
                                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                                  Komentarz

                                                  • gebek
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 1214

                                                    Zamieszczone przez AdamB
                                                    gebek, a ile można wynegocjować od ceny katalogowej?
                                                    Aktualnie jest 17 000 zl,plus to co da ewentualnie dealer.
                                                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                    Nie synku...to diesel PD.

                                                    Honda...the power of dreams.
                                                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...